connect and reconnect with nature

blog of The Healing Garden on Fejø

Brændenælde_nye skud_

Brændenælde

Skriv en kommentar

      Brændenælde er den lægeplante, som indeholder flest vitaminer og mineraler. Skuddene er lige nu ganske spæde. Den kan bruges til urtete. Hæld blot kogende vand på og lad teen trække i 7 minutter. Brug den finthakket i alle retter ligesom f.eks persille.

Brændenælde er den lægeplante, som indeholder flest vitaminer og mineraler. Skuddene er lige nu ganske spæde. Den kan bruges til urtete. Hæld blot kogende vand på og lad teen trække i 7 minutter. Brug den finthakket i alle retter ligesom f.eks persille.

Burning nettle is a weed which is very rich in vitamins and mineral. It is so good to eat  or drink tea from them right now when they are so young.

Just pour boiling water over and wnjoy a nice cup of tea or chop them and use them in all kind of dishes. They need to stay in a warm dish a minute just befor serving to take away the burning sensation.

Forfatter: Hanne

Jeg er en erfaren kvinde på 71 år, som har været alternativ behandler i 30 år. Jeg er uddannet Healer, Healings-massør, Medicinsk Astrolog, Herbalist og er under uddannelse til Akupunktør. Jeg føler mig i harmoni med Skabelsen, når en klient finder ind til sin egen kraft og styrke i sit hjerte. Jeg er uendelig glad for naturen, befinder mig godt blandt planter, især lægeplanter og krydderurter. Jeg dyrker til selvforsyning efter bedste evne ud fra Permakultur principper.

Skriv et svar

