connect and reconnect with nature

blog of The Healing Garden on Fejø

Såning

1 kommentar

Alle frøene er indsamlet i Orø Urtehave i 2011. De sættes i alfabetisk orden og er noteret i Den Helbredende Haves database.

 

Det er første såning i år. Det er bladdag i flg. Maria Thuns såkalender, så derfor sås krydderurter.

 

Først lægges frøene ud på bakkerne med så og priklemuld. I bunden af bakken er 2 sider avispapir, for at holde på fugten. Skiltene skrives med blyant på plastskilte. Så kan skiltene genbruges. På foto 2 ses det grå, som er drysset på bakken. Det er vermakulite. Det holder på fugten og fremmer spiring. Det hele dækkes tilsidst med palst med huller i. (Genbrug fra sække med gulerødder). Bakken står   nu  i stuen tæt på brændeovnen, hvor der det meste af dagen er ca. 20 grader. Spiring går bedst ved 20 grader eller højere temperatur. Sidste foto er dagens stolthed. det er selvsåede hyld, som det vrimler af i min have.

Forfatter: Hanne

Jeg er en erfaren kvinde på 71 år, som har været alternativ behandler i 30 år. Jeg er uddannet Healer, Healings-massør, Medicinsk Astrolog, Herbalist og er under uddannelse til Akupunktør. Jeg føler mig i harmoni med Skabelsen, når en klient finder ind til sin egen kraft og styrke i sit hjerte. Jeg er uendelig glad for naturen, befinder mig godt blandt planter, især lægeplanter og krydderurter. Jeg dyrker til selvforsyning efter bedste evne ud fra Permakultur principper.

One thought on “Såning

  1. Jeg er bare så glad. Dels fordi det lykkes at bruge bloggen og fordi, det har været en stor fornøjelse at så og plante for første gang i den Helbredende have.

Skriv et svar

