connect and reconnect with nature

blog of The Healing Garden on Fejø

Basilikumprojektet

Skriv en kommentar

Anne skriv på en intern blog flg.:
Jeg tog en masse fotos for at dokumentere denne proces, men et eller andet er gået galt ved overførslen via bluetooth, så jeg har ingen fotos. Derfor lægger jeg det ikke ud på den officielle blog, men “bare” her.
Der er 23 forskellige slags basilikum sået i 70 potter. Med et lille hjemmelavet plasticskilt i hver potte, hvoraf det fremgår at det er basilikum, datoen den 30.3, som er sådagen (måske ikke korrekt efter Maria Thun, men det må lissom også passe sammen med hvornår jeg har tid og overskud) samt et nummer fra 1 til 23. På en endnu ikke fabrikeret liste kan man se, hvilken slags basilikum, det er.

Hold da op, det var sjovt! Og meget hyggeligt at arbejde sammen med vores lokale spanske wwoof´er, for mit vedkommende for første gang.

Her er Wwoofer Chris flere dage efter såningen, hvor vi beundrer alle de mange potter basilikum. Uhm! hvor kommer det til at smage godt!! Sådagen var i øvrigt blomsterdag og det er finte for all lægeplanter.

Wwoofer Chris from Spain. She has worked together with Anne on the basilproject.

Forfatter: Hanne

Jeg er en erfaren kvinde på 71 år, som har været alternativ behandler i 30 år. Jeg er uddannet Healer, Healings-massør, Medicinsk Astrolog, Herbalist og er under uddannelse til Akupunktør. Jeg føler mig i harmoni med Skabelsen, når en klient finder ind til sin egen kraft og styrke i sit hjerte. Jeg er uendelig glad for naturen, befinder mig godt blandt planter, især lægeplanter og krydderurter. Jeg dyrker til selvforsyning efter bedste evne ud fra Permakultur principper.

Skriv et svar

