connect and reconnect with nature

blog of The Healing Garden on Fejø

Spiselige planter i maj

Skriv en kommentar

 

 

 

På en tur til Femø så vi : 1. foto Kauskasisk kulsukkerrod. Med sine smukke blomster. Dette er ikke lægekulsukker, men kan måske bruges som denne har ry for til overfladesårbehandling.
Foto 2. viser brændnælde med fantastiske røde blomsterknopper. Brug topskudene før de går i knop så meget som muligt: til pesto og i alle retter. Den er utrolig rig på vitaminer og mineraler.
Foto 3. viser nyudsprungen hyld. Tænk det er hyldeblomstetid. Uhm, pandekager m. hyldeblomster eller hyldeblomstedrik. Den har gennem århundreder været brugt mod snot næse. Brug blomster.
Foto 4. Hvidtjørn. Den har ry for at være god til at styrke hjertet. Brug blomster og blade.
Urtete
Blade og blomster overhældes med kogende vand pg trækker 5 – 7 minutter.

Forfatter: Hanne

Jeg er en erfaren kvinde på 71 år, som har været alternativ behandler i 30 år. Jeg er uddannet Healer, Healings-massør, Medicinsk Astrolog, Herbalist og er under uddannelse til Akupunktør. Jeg føler mig i harmoni med Skabelsen, når en klient finder ind til sin egen kraft og styrke i sit hjerte. Jeg er uendelig glad for naturen, befinder mig godt blandt planter, især lægeplanter og krydderurter. Jeg dyrker til selvforsyning efter bedste evne ud fra Permakultur principper.

Skriv et svar

